Sutvarkyti dviračių takai Kaune – platus pasirinkimas miesto gyventojams

Autorius: E. Čiučiulkaitė

Kauno miestas jau kurį laiką vis sparčiau plečia ir atnaujina dviračių takams skirtą infrastruktūrą: projektuoja ir tiesia naujus takus jungiančius susisiekimą tarp miesto rajonų ir centro, rengia patogesnę susisiekimo sistemą. Naujai ištiesti dviračių takai, dviratininkams skirtos žalios juostos gatvėse, pritaikyti šaligatviai, naujai įrengti dviračių stovai įvairiose miesto vietose skatina gyventojus savo transporto priemonę iškeisti į dviratį kasdienėms kelionėms.

Skatina miestiečius transporto priemonę iškeisti į dviratį

Urbanistikos specialistai pastebi, jog šiuo metu kasdienėms savo kelionėms dviratį renkasi palyginti nedaug gyventojų, tačiau patogios infrastruktūros išvystymas galėtų tapti vienas iš veiksnių pakeičiantis įprastus gyventojų įpročius.

Ilgą laiką Kauno mieste gyvenanti Brigita teigia, jog sukurtas patogesnis susisiekimas dviračiu, paskatino ją rinktis kitokį keliavimo būdą į darbą. „Gyvenu Dainavoje, tai nepatikėsite kaip ilgai tenka rytais stovėti eismo spūstyje. O visi dar tokie pikti ir skubantys“, – pasakoja pašnekovė. Kaunietė teigia jog tinkamu oru renkasi keliauti tik dviratį, taip išvengdama spūsčių ir sutaupydama laiko kelionei į darbo vietą.

Dviračiais laisvalaikiu

Esant galimybei naudotis sutvarkyta dviračių takų infrastruktūra Kauno mieste, gyventojai gali pasirinkti savo laisvą laiką praleisti važiuojant dviračiu. Bendras dviračių takų ilgis Kauno mieste jau sudaro ~62.5 km, tad pasirinkimų laisvalaikio važinėjimui yra pakankamai įvairių, ilgesnių ir trumpesnių, sunkesnių ir lengvesnių.

Dviračių takų pasirinkimas Kauno mieste

Vienas pirmųjų Kauno miesto dviračių takų yra Senamiesčio ir Panemunės dviračių takas, viso šio tako ilgis siekia 7 km, o taip pat važiuojant toliau galima pasiekti ir Panemunės šilą. Vienas populiariausių yra Jonavos g. dviračių takas, kuris tęsiasi ir palei Neries krantinę, šio ilgis 4.5 km. Viso Kaune yra apie 14 dviračių takų, tad pasirinkimas miesto gyventojams yra pakankamai platus.

Aplink Kauną dviračiais

Taip pat yra galimybė dalį Kauno miesto apvažiuoti ratu, ši trasa sudaro 55 km. Pasirinkus šią trasą apvažiuoti pavyktų beveik visus didžiausius miesto mikrorajonus, tokius kaip Dainava, Eiguliai, Žaliakalnis, Šančiai. Didžiąją savo laisvo laiko dalį praleidžiantis ant dviračio Artūras bent kartą į savaitę pasirenka važiuoti šiuo maršrutu. „Manęs negąsdina kilometrų skaičius, jų net nesijaučia. Pravažiavus miesto šurmulį kelionę pabaigi Pažaislio vienuolyne. O ta ramuma ir gamtos grožis ten, atperka visą pravažiuotą kelią“, – savo patirtimi dalinasi dviratininkas.

Autorius: © Scanpix

Dviračių naudojimo populiarumas užsienio šalyse

Platus dviračių takų nutiesimas Olandijoje, prisidėjo prie to, kad važiavimas dviračiais taptų saugesnis ir patrauklesnis šalies gyventojams. Šioje šalyje dviračių takų infrastruktūra yra ypač išplėtota, Olandiją būtų galima vadinti kaip draugiškiausia šalimi dviračiams. Olandijoje dažnai dviračių takai yra atskirti į priešpriešines juostas su punktyrine linija, o posūkiuose ir kalneliuose netgi ištisine, kad nebūtų galimas dviračių lenkimas, visai kaip ir įprastame automobilių kelyje. Taip pat miesto centre ir vietose, kur žmonių srautai yra didesni yra sudarytos puikios galimybės palikti dviračius jiems skirtose stovėjimo aikštelėse.

Dviračių naudojimas Olandijoje yra ypač intensyvus, teigiama, jog Nyderlanduose dviračių yra daugiau nei žmonių. Išpuoselėta dviračių takų infrastruktūra įrodo tai, jog sudarius puikias galimybes tuo naudotis gyventojams, pakis įprasti įpročiai.

Kaune kaip Olandijoje?

Nors ir Kauno miesto dviračių takų infrastruktūra nėra tokia išplėtota kaip Olandijoje, tačiau Kaunas tampa vis draugiškesnis dviračiams ir jų naudojimui yra sudarytos puikios sąlygos. Atnaujinti dviračių takai, žaliosios juostos skirtos dviratininkams gatvėje, pritaikyti šaligatviai, naujai įrengti dviračių stovai tiesiog skatina miesto gyventojus naudotis dvirate transporto priemone.

Autorius
Gabriele Prozoraityte
Skaityti visas naujienas
Palikite komentarą

Autorius Gabriele Prozoraityte