Profesinės pedagogikos studijos Kaune: ar pavyks VDU pataisyti padėtį rengiant pedagogus?

Nuotrauka iš „Veidas.lt“

Šiandieninėje visuomenėje vis kyla diskusijos apie pedagogų skaičiaus mažėjimą mokymo įstaigose ir šią specialybę vis mažiau pasirenkančių studentų skaičių Lietuvoje. Tačiau nuo 2018 metų iki 2019 metų sausio 1 dienos vyko pirmasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės universitetų pertvarkos žingsnis, kurio metu buvo vykdoma trijų  universitetų jungimo procesas į vieną bendrą universitetą. Prie VDU buvo prijungtas Lietuvos Edukologijos universitetas, ir vietoj jo sukurtas VDU  Švietimo akademija. Todėl natūraliai kyla klausimas: ar Edukologijos universiteto prijungimas prie VDU padės labiau pritraukti pedagogikos specialybę pasirengančius studentus ir kokią strategiją universitetas ketina  tam pritaikyti? 

VDU planai pataisyti pedagogų skaičiaus padėtį

Po įvykio, kai Vytauto Didžiojo universitetas prisijungė Lietuvos edukologijos universitetą ir įkūrė „VDU Švietimo akademiją “, tikimasi, jog VDU padės padidinti  pedagogų skaičių Lietuvoje ir turi daug planų, kaip pritraukti kuo daugiau studentų imtis šios specialybės. Bet ar taip yra iš tiesų? Pasak prof. dr. Vilijos Salienės, po universitetų sujungimo, VDU, bendradarbiaujant su suomių, švedų, estų ir šveicarų universitetais, stengsis pritaikyti žinių bei naujovių švietimo srityje iš išsivysčiusių Europos šalių. Be to, viena iš pagrindinių naujovių, kurias pritaikys būsimiems pedagogams: studijų derinimas. Studentai galės susidėlioti tvarkaraščius ir specialybes taip, jog pabaigę studijas galės dirbti dviejų ar net daugiau dalykų mokytojais. Yra galimybė rinktis patinkančias sritis iš keturių krypčių: „steam“, kalbų ugdymas, socialinis ugdymas ir meninis ugdymas. Studentas iš karto turės galimybę rinktis  skirtingas kryptis ir ateityje tapti dviejų ar daugiau skirtingų dalykų mokytojais. Tokiu būdu studijos ne tik praplės studentų žinias bet ir suteiks galimybę išbandyti daugiau sričių bei skatins pasirinkimo laisvę.

VDU iliustracija

 

Taip pat būsimi pedagogai, studijuojantys VDU, privalės išlaikyti C1 anglų kalbos lygį, bus skatinami išmokti dar  mažiausiai vieną papildomą užsienio kalbą bei plačiau susipažinti su informacinėmis technologijomis, todėl studijų metu bus lavinimos ne tik specialybinės žinios, bet ir bendras būsimo mokytojo lavinimas. 

Prof. dr. Vilija Salienės sako: „VDU Švietimo akademija labiausiai orientuojasi į būsimų pagrindinių mokyklų, progimnazijų ir gimnazijų mokytojų ruošimą, nes šių sričių mokykloms labiausiai reikia profesionalaus paruošimo švietimo srityje.“ Be to, profesorė pabrėžia, jog Švietimo akademijos kompetencija bus ne tik suteikti puikias sąlygas studijuoti pedagogiką ir skatinti pasirinkimo laisvę renkantis savo kelią į mokytojo karjerą. Taip pat studentai, norintys pasiekti aukščiausia meistriškumą bei maksimaliai patobulinti savo žinias, galės dalyvauti mokymų programoje „Verslumo akademija “ ir „VDU Academia Cum Laude“. Šios sritys padės pedagogui gilinti savo žinias konkrečioje studijų programoje bei įgyti daugiau patirties įvairiose sferose. 

 Mokytojų skaičiaus kitimas

Diagrama iš „Švietimo problemos analizė“ straipsnio „Mokytojų skaičius: perteklius ar trūkumas?“

Pasak internetinio žurnalo „Švietimo problemos analizė“, kuriame pateikiama glausta, konkreti ir aktuali švietimo sistemos funkcionavimo problemų analizė, Lietuvoje pedagogų skaičius , lyginant su 1999-2000 metais, kuomet Lietuvoje pedagogų skaičius išaugo iki 48791, kasmet vis mažėja. Tai įrodo, jog ši studijų programa tampa nebepopuliari, nepatraukli studentams.

Moksleivių lūkesčiai

Pasak Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazistės Gabijos, mokykloje dar vis yra mokytojų, kurie negeba kalbėti nei viena užsienio kalba bei naudoja pasenusias švietimo metodikas, kurios tampa nebepriimtinos moksleiviams. „Mokyklose vis dar dirba mokytojai, kurie yra vyresni nei 50 metų. Jie vis dar dirba, nes nėra daug jaunų žmonių, kurie renkasi pedagogo karjerą ir gali pakeisti vyresniuosius. Vyresni mokytojai dažnai negeba kalbėti užsienio kalbomis, pasenusi mokymo metodika mokiniams tampa nebesuprantama ir nebetinkanti. Mano nuomone, „VDU Švietimo akademija“ iškėlė daug puikių idėjų, kurios patraukė ir mano, moksleivės, besirenkančios studijų programą, akį. Pati žadu rinktis šią specialybę.“ – sako moksleivė Gabija. 

Autorius
Gabrielė Mėlinytė
Skaityti visas naujienas
Palikite komentarą

Autorius Gabrielė Mėlinytė