Ar gali viešasis transportas pakeisti automobilį Kaune?

šaltinis: https://www.facebook.com/kaunosavivaldybe/photos/a.248594278533745.58611.245833665476473/548955068497663/?type=3&theater

Kauno miesto savivaldybė pastaruoju metu daug dėmesio skiria inovacijoms. Nemažai naujienų yra susiję ir su viešuoju transportu: keičiasi maršrutai, autobusų bei troleibusų ženklinimas, mokėjimo už bilietą sistema, atnaujinamos troleibusų linijos bei stotelių stoginės.

iliustracijos šaltinis: https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=3591658

Kauno miesto savivaldybė pastaruoju metu daug dėmesio skiria inovacijoms. Nemažai naujienų yra susiję ir su viešuoju transportu: keičiasi maršrutai, autobusų bei troleibusų ženklinimas, mokėjimo už bilietą sistema, atnaujinamos troleibusų linijos bei stotelių stoginės. Darbų, atrodo, vykdoma nemažai, bet ar jie atneša realios naudos Kauno miesto gyventojams? Pabandysime išsiaiškinti, koks greitas bei patogus susisiekimas viešuoju transportu tarp kraštinių Kauno mikrorajonų.

Tyrimas buvo vykdomas pasitelkus informacinę kelionių planavimo sistemą „TRAFI“ bei Kauno viešojo transporto (KVT) realaus laiko keleivių informavimo sistemą. Abi programėlės naudoja realiu laiku veikiančias GPS sistemas, kurios atsižvelgia į eismo sąlygas ar kitus iškilusius eismo trikdžius, tad kelionių laikus apskaičiuoja minučių tikslumu.

Kiekviename kraštiniame Kauno mikrorajone buvo pasirinkta po du taškus skirtingose mikrorajono vietose, kurie yra pagrindinėse jo gatvėse (2 ir 3 pav.).  Kelionės pradžia buvo pasirinkta tarp 7 – 8 valandos ryte darbo dieną. Verta pažymėti, jog į tyrimą nebuvo įtraukti pasiūlymai kelionę pradėti iš kitos stotelės, kuri yra netoliese. Rezultatuose pateikiama greičiausia įmanoma kelionės trukmė naudojant visas galimas viešojo transporto priemones Kaune (troleibusus, autobusus, maršrutinius taksi).

2 pav.

Apskaičiavus kelionių laiką buvo pastebėta, jog kelionės tiek iš  tiek į Petrašiūnų ir Panemunės mikrorajonus užima daugiausiai laiko. Greičiausiai kelionės tikslai pasiekti iš Eigulių mikrorajone esančių stotelių. Ilgiausia užfiksuota kelionė buvo iš „Baltų pr.“ stotelės, esančios Šilainiuose, į „Upytės g.“ stotelę Petrašiūnuose  – 1 val. 23 min. Daugiausiai persėdimų prireikė vykstant iš Aleksoto mikrorajone esančių stotelių (26), o mažiausiai iš Eigulių (12). Peržiūrėjus greičiausius maršrutus, net 62%  jų yra bent vieną atkarpą tenka įveikti maršrutiniu taksi.

Panemunės mikrorajone „Jiesios pl.“ stotelėje sutikta Regina teigė, jog beveik kiekvieną dieną naudojasi viešuoju transportu ir pripažino, jog pro čia autobusai galėtų važiuoti ir dažniau: „ Šioje Panemunės pusėje nėra troleibusų linijos, todėl važiuoja tik autobusai ir maršrutiniai taksi. Į centro pusę važiuoja tik du skirtingi autobusai, ir tai kartais būna, kad per valandą važiuoja tik kokius tris kartus. Tai jau jeigu nespėji į vieną, tenka ilgokai kito laukti.

Tyrimo metu pastebėtą Eigulių mikrorajono pranašumą jaučia ir ten gyvenantys žmonės. „Ukmergės g.“ stotelėje pakalbinta Valerija papasakojo, kad, nors ir turi automobilį, dažnai renkasi viešąjį transportą: „ Turiu mašiną, bet vis tiek važiuoju į darbą autobusu. Kelionė neprailgsta, o ir galvos sukti, kur mašiną padėti, nereikia. Užtenka tų autobusų, manau, tik kažkur toliau važiuoti jau mašiną naudoju.“

Žinoma, nors kelionių laikai apskaičiuoti gana tiksliai, bet verta atkreipti dėmesį į tai, jog mieste visada pilna ir šalutinių faktorių. Šiuose maršrutuose yra daug persėdimų, o tai reiškia, kad lėčiau įveikus vieną atkarpą, gali prailgti ir visa kelionė. O ar gali viešasis transportas pakeisti automobilį Kaune, reiktų spręsti patiems Kauno miesto gyventojams. Greičiausiai galima prieiti kompromisą, kad atsakymas į šį klausimą priklauso nuo to, kurioje vietoje kiekvienas iš mūsų gyvena.

Kviečiame susipažinti su išsamiais tyrimo rezultatais.

3 pav.

 

(skliausteliuose prie kelionės laiko rašomas persėdimų skaičius)

     

 

 

 

 

Autorius
Martynas Jocius
Skaityti visas naujienas
Palikite komentarą

Autorius Martynas Jocius